Hölgyeim és ... hölgyeim!
Ez a bejegyzés nektek szól, akik 29 nyelven ismeritek az AKCIÓ szót (melyet a jelentés iránti áhítatból írok csupa nagybetűvel), beleértve a zulukaffer nyelvjárást is. Bizonyára észrevettétek, hogy ismét AKCIÓ van! Leértékelés! Sale! Kiárusítás!
Esküszöm, én csupán rozskifliért ugrottam be az Árkádba, és hát, nem beleütköztem ebbe a mesés lehetőségbe? Szinte minden üzlet kirakata feliratokkal van tele, beleértve bizonyos matematikai fejtörőket, mint - 30 %-os leárazás... Miután legyőztem magamban a gyanút, hogy esetleg most mindent 30 %-kal drágábban szerezhetek be, 210-es pulzussal vetettem bele magam a forgatagba... mert itt bizony egyszeri és megismételhetetlen alkalomról van szó, nemdebár?
Szerintem kétféle AKCIÓvadász van:
- Az egyik akkurátus listával indul el a körútra és ha nincs a kínálatban rózsaszín-sárga pöttyös garbó, XS-es méretben, akkor nem vásárol semmit. Mondjuk, ezzel a típussal a való életben még nem találkoztam.
- A másikra - és azt hiszem, mi mindannyian ide sorolódunk - az AKCIÓ szó gyakorlatilag a gravitációnál erősebb vonzást fejt ki, aminek lehetetlen ellenállni a fizika törvényei szerint. Tehát fölösleges is lenne a próbálkozás.
Így aztán érdemes átadni magunkat a misztikus áhítatnak és végignyálazni a kínálatot. Az első lépés természetesen a bolt megválasztása. AKCIÓs időszakban is érdemes szem előtt tartani a 11. parancsolatot:
Ha pedig nem tartozál a felső kétezerhez, olyanféle kufárhoz ne térj be, amelyik nem tünteté fel az árakat!
Ez rögtön leszűkíti a lehetőségeket.
Második lépésként ajánlatos kizárni az olyan üzlettípusokat (például háztartási- és vegyiáru, esetleg lakberendezés), amelyekben egész biztosan nem szeretnél pénz költeni. Ezekbe elégséges csupán a beszerzőkörút végén belibbenni, hiszen így már nagy valószínűséggel megelégszünk egy állatmintás gofrisütővel a szintén csábító 18 részes edénykészlet helyett.
Maradnak tehát a ruházati-, cipőüzletek, esetleg drogériák. Talán az ékszer- és óraboltok.
Amint belépünk a kereskedésbe, nem szabad elveszteni a fejünket, és azonnal fókuszálnunk kell a kis AKCIÓ táblákra, nehogy már teljes áron vásároljunk a NEMAKCIÓSOKból! Innentől hatalmas előnyben vannak a régi AKCIÓvadászok, akik 50 méterről kizárnak bizonyos színeket és fazonokat, amelyeket meg sem közelítenek.
Maradnak tehát a ránézésre megfelelő paraméterekkel rendelkező ruhadarabok és lábbelik. És itt következik be az AKCIÓs vásárlás fordulópontja: a méret! Ugyanis valamilyen kifürkészhetetlen okból a gyártók látszólag ugyanannyi XS-es és XXL-es méretű blúzt dobnak piacra, mint M-eset. Ez utóbbiból viszont kétmilliárdszor többre van igény. Ergo mire beütnek a szezonális AKCIÓk, nagyjából csak az előbb említett méretek sorakoznak a polcokon. Legalábbis a gyakorlatlan AKCIÓvadászoknak!
A profik ugyanis turkálnak, széthajtják a vállfákat, kihalásszák a polcok mögé lehullott darabokat és jó eséllyel egy 34-es és egy 56-os méret közül kiemelnek egy 38-asat.... ami maga a mámor! Szerintem nagyjából ilyen érzés lehet egy szafarin lepuffantani a békésen legelésző, szörnyű károkat okozó antilopot...
Ebben a szellemben érdemes tehát vadászgatni és beszerezni a legégetőbben szükséges must-have darabokat, amelyeket ugyan már csak jövő ilyenkor tudunk felvenni, de mint tudjuk, a divat örök körforgásában előbb-utóbb minden visszatér. Én most például erősen fohászkodom, hogy valaha az életben legyen még trendi a telitalpú platform-szandál, amelyből most szereztem be AKCIÓsan 3 párat...